Du bruker en gammel nettleser som ikke støttes lengre. Dette medfører at nettsider som våre, og mange andre, ikke fungerer optimalt og funksjoner uteblir. Last ned nye Edge her, eller Google chrome her

Du er her:

Hurtiglinker

Innhenting av informasjon i lønnssystemet

Enkelte data fra brukerne registreres hos Matrix.

Matrix lønn sender informasjon fra brukerne til en Matrix-server for å kunne gjøre lønnssystemet bedre og mer relevant for våre brukere. Denne informasjonen brukes av Matrix sine medarbeidere for å gi en bedre supporthåndtering og for å bidra til forenklinger, forbedringer og fornyinger av programvaren. Informasjonen kan også bli brukt til å avdekke misbruk av lisens.

Hvem har tilgang til dataene?

Alle som arbeider som programmere, supportmedarbeidere og øvrige som arbeider for Matrix systemer AS kan ha tilgang til disse dataene.

Hvor lenge oppbevares dataene?

Vi benytter de innsamlede dataene til å vurdere fremtidige tiltak, samt å analysere bruken av systemene. Det er behov for å oppbevare en del av dataene i en periode på inntil 18 måneder bakover i tid. Eldre dataregistreringer enn 18 måneder slettes. Vi kan også slette data som er nyere, dersom vi ikke anser det som formålstjenlig å ta vare på.

Slå av om du vil

Det er mulig for brukeren å deaktivere denne informasjonsinnhentingen, men vi gjør oppmerksom på at det vil gå ut over grunnlaget våre medarbeidere har for å kunne gi en god og presis support til den enkelte bruker. Ta kontakt med kundeservice om du vil deaktivere datainnsamlingen.

Hva samles inn

  • Om lisenshaver og system:
    • Lisensnummer
    • Versjon som er installert
    • Antall firmaer i firmalisten
    • Filsti for programvaren
  • Om det enkelte firmaet:
    • Firmanavn
    • Om firmaet har ambulerende virksomhet
    • Om firmaet har utleggstrekk
    • Antall arbeidssteder
    • Filsti til firmadatabasen
    • Antall ansatte i firmaet
    • Årsskifte gjennomført
    • Registrering av bevegelse (logg av tidspunkt):
      • A-melding: Tidspunkt, meldings-id og periode for sending og tilbakemelding
      • Skattekort: Tidspunkt for bestilling og henting av skattekort
      • SMS-pin: Tidspunkt for å bestille/hente SMS
      • Tidspunkt for når man går inn på et firma
  • Om brukeren:
    • Brukernavn
    • Om bruker har valgt server- eller PC-innstillinger
    • Hvilket operativsystem som bruker benytter
    • Antall firmaer i firmalisten
  • Diverse tekniske feilmeldinger som fremkommer. Disse inneholder bare feilkoder som sier noe om hvor i programkoden at feilen har oppstått.

Denne artikkelen er oppdatert etter lansering av versjon 2022.1.12

Vi vil gjerne høre hva du mener om denne artikkelen.