Du bruker en gammel nettleser som ikke støttes lengre. Dette medfører at nettsider som våre, og mange andre, ikke fungerer optimalt og funksjoner uteblir. Last ned nye Edge her, eller Google chrome her

Du er her:

Hurtiglinker

Fakturafil har forsvunnet

Jeg har et åpent fakturanummer som ikke er bokført. Skulle gjerne fortsette å legge inn diverse på dette fakturanummeret. Men når jeg forsøker å komme inn på fakturaen får jeg feilmelding: «Finner ikke filen F_000215.mrs!»

Fakturanr 215 – Filen F_000215.mrs – mangler altså i klientmappen din. Du får kun endret på denne eksisterende fakturaen om du får inn den aktuelle filen i klientmappen. Klientmappen finner du normalt ved å gå til Hjelp | Åpne windows utforsker. Det kan være flere måter å hente inn filen igjen:

  • Fra Dropbox: Gå til Dropbox.com og søk etter denne filen F_000215.mrs blant «Mine filer» og «Slettede filer».
  • Fra backup, om du har det
  • Ved å endre filen F_00025.mrs.bk1, om du finner denne filen i klientmappen.

Hvis ingen av alternativene er mulig for deg, så er filen tapt for evig og alltid. Du kan da gå til Vedlikehold | Innstillinger | Faktura, skilleark Statistikk. Trykk på knappen oppdater. Da er fakturaen fjernet fra fakturalogg. Du må også slette fakturaen i fakturaoversikt. Deretter gå til skillearket Faktura, og endre neste fakturanummer til 215. Så kan du til slutt starte å skrive fakturaen på nytt fra bunn av.

Vi vil gjerne høre hva du mener om denne artikkelen.