Synkronisering med flere maskiner

Brukermeny

Synkronisering med flere maskiner

0
0

Vi kjører Matrix på Dropbox fra to maskiner, ikke på samme tiden. Oppdager nå at det den ene skriver inn ikke vises hos den andre. Hvordan får vi rettet på dette slik at begge ser det samme innholdet.

  • John Arne Sie asked 4 år ago
  • last edited 4 år ago
  • You must to post comments
0
0

Se gjerne også her for tips og bruk av Matrix i Dropbox
http://hjelp.matrix.no/kjoreregler-og-tips-for-matrix-i-dropbox/

  • You must to post comments
0
0

Dersom synkroniseringen ikke ser ut til å virke, så kan det skyldes:

  • Den ene Dropboxen er full. Sjekk om det står en spesiell info hvis du holder musepekeren over ikonet nederst til høyre på skjermen:
  • Den ene datamaskinen er ikke koblet til internett, eller har problemer å passere forbi en brannmur, proxy-server eller lignende. Når Dropbox kjører riktig, så vil du se enten ikonet for at alt er synkronisert , eller at synkronisering pågår  nederst til høyre på skjermen din.
  • Synkronisering er pauset på den ene datamaskinen
  • Dere jobber kanskje ikke mot samme mappe i Dropbox? Kanskje dere rett og slett jobber mot forskjellige Matrix-installasjoner?

Vær klar over at hvis dere nå igjen får synkronisert Dropbox-kontoene, så vil Dropbox benytte seg av de nyeste filene. Det gjelder både kunde- og leverandørreskontro (Rsk_XXXX.mrs), vareregister (Vre_sys.mrs), klientinnstillingene (Kcg_sys.mrs) osv. Sjekk derfor om alt er i orden etter at synkroniseringene er fullført. Hvis du ser feil, f.eks. at samme fakturanummer er benyttet to ganger, så kan du kontakte Matrix for bistand.

Hvis dere ikke finner ut av dette, så er det bare å kontakte Matrix for gratis fjernhjelp. Se ellers annen info om Dropbox her.

  • You must to post comments
Showing 2 results
Your Answer

Please first to submit.