Brukermeny

Slette innbetaling av faktura som har skjedd med feil KID

0
0

Hei
Jeg har gått over til å bruke det korte kid nummeret. Det er kommet inn en betaling med gammel kid nummer og den har lagt seg i regnskapet med et alt for langt medlemsnummer. Denne kommer opp hver gang jeg søker på gruppe eller person og klikker meg videre i systemet. Den går ikke an å slette og vinduet vil ikke lukke seg. Jeg må avslutte oppgavebehandling påmaskinen og Matrix lukker seg og jeg må starte på nytt. Jeg får heller ikke endres medlemsnummeret.

Tusen takk for hjelp

  • You must to post comments
0
0

Kort fortalt betyr det at det er opprettet en kunde med et kundenummer godt utenfor godkjent intervall, og at det er bokført en betaling på dette kundenummeret. Gå inn på den aktuelle innbetalingen (bilaget), så kan du endre kundenummer. Deretter kan selve kunden slettes. Den finner du under Registre | Reskontroer.

For å unngå at problemet vedvarer, bør du ta kontakt med Nets (tlf 08989) for å be dem fjerne det gamle kid-formatet. Dermed vil innbetalinger med gammelt kid-format bli avvist, eller innbetaleren kan få varsel fra nettbanken at de kan betale uten å bruke KID-nummer.

Ring oss gjerne på support hvis du ikke får dette til skikkelig.

  • You must to post comments
Showing 1 result
Your Answer

Please first to submit.