Brukermeny

Kunder får ikke min epost faktura

0
0

Har i senere tid fått høre at mine kunder ikke får faktura på epost som jeg sender dem. Bruker SMTP innstillingene og sender gjennom Matrix, og får ingen feilmelding eller noen indikasjon på at dette ikke fungerer.

  • You must to post comments
0
0

Hei

I Senere tid har det vært mange endringer på hvordan håndtering av epost er på servere rundt om i verden. En av dem største grunnene til dette er spam og uønsket epost.

Funksjonen vi har i Matrix, dette gjelder SMTP, som du har valgt, gjør til at “signaturen”, om vi skal kalle det på eposten, vil ikke være tilstrekkelig god. Dette gjør at eposten blir slettet på serveren før den i det hele tatt går til mottaker, eller går i spam filtret.

Det som må gjøres er å velge MAPI under menyen Vedlikehold -> Innstillinger -> Generelt, og velger E-post fanen i dette vinduet. Her velges det MAPI. Og det er alt du trenger å tenke på.
Når dette er gjort, vil Matrix programmet bruke ditt Epost program som er på din datamaskin for sending av faktura. Om det ikke finnes noe epost program på maskinen må dette installeres.

Thunderbird, er et godt gratis alternativ som kan lastes ned her:
https://www.mozilla.org/nb-NO/thunderbird

  • You must to post comments
Showing 1 result
Your Answer

Please first to submit.